•   Leverans 1-2 dagar
  •   Fria byten (SE)
  •   Frakt 29:- (SE)
  •   Öppet köp 30 dagar
Cart0
Moms visas:

Köp- och leveransvillkor

🎁 🎁 ALLA JULKLAPPAR HAR ÖPPET KÖP TILL 2019-01-15, ELLER 30 DAGAR FRÅN INKÖP OM DET BLIR LÄNGRE! 🎁 🎁

Kortfattat (avser leveranser inom Sverige)

  • Varor i lager levereras från oss senast första vardag efter beställning
  • Fast frakt 29 SEK, fraktfritt över 500 SEK
  • Ångerrätt 14 dagar, returfrakt 69 SEK
  • Öppet köp 30 dagar, gäller oöppnad vara.
  • Jul: Då är det öppet köp till 15.e januari eller 30 dagar om det är längre.
  • Fria byten till annan färg, storlek eller vara
  • Betala med faktura, kontokredit, konto-/kreditkort, internetbank - inga avgifter
  • Om varan har använts i större omfattning än vad som är nödvändigt för att prova storlek till exempel, så förbehåller vi oss rätten till ett värdeminskningsavdrag
  • Vi kan även leverera till Norge, Danmark, Finland. Se nedan om priser och villkor för dessa länder.

 

Beställningsinformation

Alla priser i butiken är som standard inklusive 25% moms och i svenska kronor (SEK). Du kan välja om du hellre vill se priser exklusive moms eller om du vill se i annan valuta av de vi stöder. Dessa valutor är norsk krona (NOK), dansk krona (DKK) samt Euro (EUR). För att ställa om moms eller byta valuta så gör du det längst upp på sidan, om du sitter vid en dator eller större padda.

Har du istället en mobil så öppnar du menyn (de tre vågrätta strecken längst upp till vänster) och scrollar längst ner.

 

När du har genomfört en beställning i vår webshop så kommer du att få en orderbekräftelse till den mailadress du angav i samband med beställningen. Där framgår vad du har beställt, var det ska levereras och hur du har betalt. Denna orderbekräftelse ska komma till dig kort efter att du lagt beställningen. Om det inte dyker upp så kan det bero på en felaktig mailadress, vänligen hör av dig i så fall. Eller så kan mailet ha hamnat i din skräpkorg. Hör också av dig om du upptäcker något fel i orderbekräftelsen, fel varor eller fel adress t.ex.

Priser kan ändras både upp och ner på kort varsel beroende på omständigheter som valutaförändring eller ändring av leverantörspriser. Pris vid lagd beställning gäller dock alltid, med undantag för felskrivningar, tekniska problem eller annat som kan ha lett till att ett orimligt lågt pris hamnat på en eller flera varor i vår webbutik.

Observera att genomförd beställning medför betalningsansvar!

 

Betalningsalternativ

Vi använder oss av Klarna som betalningspartner och deras smidga lösning Klarna Checkout. Klarna fungerar i Sverige, Finland, Åland och Norge.

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas just dig. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

Vi har inga extra avgifter beroende på valt betalsätt. Däremot kan det tillkomma avgifter beroende på valt betalsätt hos Klarna. Exempelvis kan det tillkomma aviavgift och ränta om du väljer att betala via Klarna Konto.

Faktura kommer alltid via mail och skickas av Klarna till den mailadress som anges i samband med beställning. Du kan alltid också logga in på klarna.se med mobilt bankid och där ser dina aktuella betalningar. Vi rekommenderar också Klarnas mobilapp för smidig hantering av dina köp via Klarna. Där kan du också betala, flytta förfallodatum och pausa fakturor vid returer. Observera att samtliga frågor kring t.ex. fakturor, kortköp och liknande som har betalats genom Klarna Checkout ska tas direkt med Klarna.

Kunder i Norge och Åland betalar alltid utan svensk moms. Man är dock som kund själv skyldig att betala eventuell norsk moms och tullavgifter, vid uthämtning av paket.

Företag som är registrerade i Sverige kan också betala med Klarna Checkout. Högst upp på kassasidan finns ett val om du handlar som privatperson eller som företag.

Som alternativt betalsätt så kan du alltid använda dig av PayPal. Med PayPal kan du endera betala med kort eller med ditt PayPal-konto. För kunder i Danmark är just nu PayPal enda alternativet.

 

Leveransvillkor

Beställning av lagervaror som läggs före kl 12:00 vardagar skickas samma dag. Beställningar efter 12:00 skickas dagen efter (hinner vi med samma dag så gör vi det, men inga garantier). I webshopen ser du på respektive vara om den finns i lager för omgående leverans, eller om den är slut, vad det är för beräknad leveranstid.

Vi skickar normalt alla leveranser med PostNord. Endera som MyPack för uthämtning hos postombud, eller som MyPack Small Home alternativt Varubrev, som oftast delas ut direkt i brevlådan. Både MyPack och MyPack Small Home är fullt spårbara leveranssätt, där du kan följa leveransen hela vägen till ombudet eller brevlådan. PostNord levererar i regel över hela Sverige på 1-2 dagar. Vi tar inget ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Andra fraktbolag kan användas om leverans sker direkt från vår leverantör och inte från vårt lager.

Leverans kan ske inom Sverige samt till Norge, Danmark, Finland och Åland. Du väljer land på kassasidan, högst upp.

Vi tillämpar en fast frakt inom Sverige på för närvarande 29 SEK. Vid beställningar över 500 kr är det fraktfritt. Frakten framgår alltid tydligt i varukorgen, inga mer kostnader tillkommer.

För Norge, Danmar, Finland och Åland har vi en fast frakt på för närvarande 129 SEK oavsett ordersumma.

I de fall när endast en del av din beställning finns i vårt lager. så inväntar vi tills alla produkter kan skickas samtidigt. Önskar du annat så ange det vid beställningen. Om vi ser att det dröjer mer än en veckan innan leverans kan vara möjlig så kontaktar vi dig och kommer överrens om hur vi ska göra. Inom kort kommer vi att ha stöd för automatisk delleverans! Nu har vi stöd för delleverans!

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till PostNord eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till PostNords eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med PostNord eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.

Har du beställt och inte hämtat ut din försändelse innan det går i retur till oss, så fakturerar vi dig 250 kr för vårt arbete med hantering av varorna. Vi tar dock alltid kontakt med dig först för att reda ut ifall det blivit något konstigt med exempelvis avisering.

 

Ångerrätt/Reklamation

Vi följer lagen om distansavtal enligt Konsumentverkets rekommendationer.

För att utnyttja din ångerrätt så använder du den retursedel och returfraktsedel som medföljer i din leverans. Konsumenten står för returfrakten och returen måste skickas till oss inom 14 dagar efter att du fått din leverans. Konsumenten får skicka varan till oss på valfritt sätt, men ansvarar för varan hela vägen tills vi har mottagit den. Därför rekommenderar vi att ni använder den bifogade returfraktsedeln, då är varan både spårbar och försäkrat hela vägen tillbaka. Vi drar då bort 69 SEK för returfrakt från beloppet som ska återbetalas (169 SEK utanför Sverige).

Vid retur ska originalförpackning skickas med och alla handlingar som medföljt produkten ska bifogas. 

Du har rätt att prova varan även om du vill utnyttja din ångerrätt, men vi ser att du gör det med försiktighet. Gäller speciellt varor till häst, för att prova ett täcke kan du tex lägga ett lakan under. Sadel får provridas men med största försiktighet. Använd ett rent schabrak/vojlock under, stigläder under kåporna och var noga med att inte ha någora vassa detaljer på dina ridbyxor. Rid inte utomhus om det regnar eller snöar. Vi har i många fall möjlighet att skicka dig en provsadel innan köp istället, kontakta oss om det. Enligt lagen så har vi rätt att göra ett värdeminskningsavdrag från återbetalningen, om vi bedömer att returnerad vara inte längre är i nyskick.

Ångerrätt gäller ej specialbeställda varor just för dig, tex en specialbeställd sadel. Gäller inte heller underkläder, livsmedel/godis eller tjänster.

Vid reklamation står vi för returfrakten. Använd bifogad retursedel och returfraktsedel. Ange så noga som möjligt varför du reklamerar. Om du vill så kan du gärna kontakta oss per telefon och/eller mail också för närmare beskrivning.

Reklamation ska ske inom 6 månader räknat från inköpstillfället!

Vid reklamation kan du antingen få en ny vara tillbaka eller så får du samma vara fast reparerad. Detta kan vara olika beroende på leverantör. Om vi inte längre har varan i lager eller kan få den från leverantör så förbehåller vi oss rätten att istället betala tillbaka pengar motsvarande vad du köpte den för.

 

Öppet köp

Vi har generösa villkor gällande öppet köp. Utöver den lagstadgade ångerrätten på 14 dagar, så har vi öppet köp på 30 dagar efter mottagande av vara. Öppet köp gäller endast varor i originalförpackning, oöppnade och oanvända (inte ens provade). Köparen står för returfrakten. Använd bifogad retursedel och returfraktsedel.

Observera att särskilda villkor angående öppet köp kan gälla i samband med jul! Exempelvis så förlänger vi då alltid öppet köp så att det med marginal sträcker sig över julhelgen, även om inköpet har gjort tidigare.

Vi förbehåller oss rätten att inte godkänna öppet köp om det visar sig att varan har använts/provats.

 

Byten

Vi har generösa villkor vid byte av vara. Du använder bifogad retursedel och returfraktsedel. Byte skall ske inom 14 dagar efter att du har mottagit varan. Inom Sverige så står vi för returfrakten. Utanför Sverige så står kunden för returfrakten medan vi står för utskick av utbytesvara.

Precis som vid ångerrätt så ska originalförpackning och eventuella varuhandlingar skickas med i returen.

Om vara som du vill byte har använts så den inte längre bedöms vara i nyskick, så kan vi begära att du ska betala för värdeminskning för att byte skall accepteras av oss.

Vill du byta till annan vara som har annat pris, så ber vi dig att istället ångra ditt första köp och sedan lägga en ny beställning på det du vill byta till. Kontakta oss gärna om detta så löser vi så att du slipper eventuella frakter.

Om vi inte har önskad vara i lager eller kan få den från leverantör så förbehåller vi oss rätten att istället betala tillbaka pengar motsvarande vad du köpte den för.

 

Behandling av personuppgifter / GDPR

Se denna sida för detaljer kring GDPR.

 

SMS-utskick

Det mobiltelefonnummer du anger i kassan kan komma att användas för SMS-avisering av leverans eller övrig kommunikation som rör din order. Marknadsföring via SMS sker inte utan ytterligare godkännande från din sida.

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

 

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna websida samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte heller att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning.

 

Force Majeure

Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför vårt rådande såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll, då detta skett utan vår vetskap.

Vi ansvarar heller aldrig för direkt eller indirekt skada/förlust som kan uppstå för kund.

Produkten har blivit tillagd i varukorgen

Gå till kassanFortsätt handla
Produkter

Handla

Information


Moms visas: